Discutii pe subiectul achizitiilor publice

O dilema costisitoare - Lot 3 Autostrada Orastie - Sibiu

O dilema costisitoare - Lot 3 Autostrada Orastie - Sibiu

Mesajde admin » Joi Aug 06, 2015 11:58 am

De curând in media au aparut imagini cu alunecarile de teren care afecteaza o portiune de cca 6 km din Coridorul IV Pan European.
Practic, desi avem o autostrada deja data in functiune, corpul autostrazii s-a deplasat in patru locuri.
Mai mult, in zona Aciliu un deal riscă să cadă peste autostradă. La capatul unui viaduct terenul deja s-a surpat și reprezinta un pericol pentru participanții la trafic.
Pe un site (http://www.stiripesurse.ro/replica-pent ... 62629.html) am gasit un comunicat dat de CNADNR cu privire la situatia semnalata:

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informeză că până la această dată, CNADNR SA a plătit în cadrul contractului "Proiectare și execuție autostrada Orăștie - Sibiu, lot 3: km 43+855 - km 65+965, suma de 567,633,087.42 lei, fără TVA și fără actualizarea de preț, din valoarea de contract acceptată de 604.791.600,00 lei fără TVA.


Am putea spune ca pentru necunoscatori este un raspuns rezonabil. Nu iau in calcul nervii soferilor sau deranjamentul generat de deschiderea unui santier in zona (in conditiile in care unii s-au grabit sa declare ca autostrada este finalizata).

In realitate, vorbind despre banii platiti, prin cuantumul garantiei de buna executie ce se afla la dispozitia beneficiarului nu se vor acoperi nici macar o protejare a lucrarilor afectate de alunecari.

Puteti face si singuri un calcul daca aveti in vedere ca lucrarile vor trebui reluate de la fundatie si stabilizare teren pe o lungime de aprox. 6 km.
Discutând cu experti in constructia de autostrazi am concluzionat ca situatia alunecarilor se datoreaza lipsei de seriozitate cu care a fost abordata lucrarea si nerespectarea procedurilor si tehnologiilor de executie pentru terasamentele si lucrarile de consolidare.

Mai mult, ar fi de dorit sa nu fie vorba de un constructor cinic, care si-a facut urmatorul calcul: prin nerespectarea tehnologiilor de executie si prin rapiditatea cu care au fost realizate lucrarile s-au realizat suficiente economii astfel incat sa isi poate permite executarea garantiei de bune executie. Cu atat mai mult, intr-o asemenea situatie, se pune problema stabilirii unor responsabilitati.

La momentul de fata constatam o atitudine neprofesionista din partea autoritatilor (beneficiarului) care nu sunt capabile sa sanctioneze prompt dezinteresul cu care s-au efectuat lucrurile. Inca nu s-a inteles anvergura de nestapanit a fenomenului de alunecare a versantului si consecinta evidenta: pierderea stabilitatii constructiei prin apartitia fisurilor in startul superior al sistemului rutier si marirea fisurilor transformate in falii sa planuri de forfecare a terasamentului.

Ne propunem sa acordam o importanta aparte subiectului tomai prin prisma regulilor de achizitii care trebuiau respectate la momentul atribuirii contractului sau a eventualelor suplimentari valorice.
admin
Site Admin
 
Mesaje: 106
Membru din: Vin Oct 07, 2011 10:41 am
Localitate: Bucureşti

Înapoi la Forum Achizitii Publice

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori